sobota, 26. januar 2013

ASIMINA - NOVO EKOLOŠKO SADJE

     Asi­mi­na tri­lo­ba L

Asi­mi­na je manj poz­na­na in pri nas red­ka sad­na vr­sta. Je li­sto­pad­na, s svo­ji­mi ve­li­ki­mi in­ten­ziv­no rumeni­mi li­sti je je­se­ni zelo pri­vlač­na. Če­prav ji uga­ja­jo glo­bo­ka hu­mu­sna tla, je pri­mer­na za ka­te­ri­ko­li tip tal, to­le­rant­na je za ap­ne­na tla. Če jo sa­di­mo v la­por­nata ali gli­ne­na tež­ka tla, na­re­di­mo več­jo sa­dil­no jamo, ki jo bo­ga­to za­lož­no pog­no­ji­mo z ule­ža­nim in pre­de­la­nim hlev­skim gno­jem in do­da­mo zem­ljo, bo­ga­to s hu­mu­som. Prvi dve leti ra­ste po­ča­si, do­kler se ne uko­re­ni­ni, po­tem ra­ste kar hi­tro, vse je od­vi­sno od po­go­jev ra­sti. Kol za opo­ro naj bo moč­nej­ši vsaj ne­kaj let, da se ko­re­nin­ski si­stem do­bro vra­ste.



Vzga­jamo jo lah­ko kot grm ali dre­vo; zra­ste oko­li 2,8 m kot grm ali do 5 m kot dre­vo. Kroš­njo ob­li­ku­je sama, tako da obre­zo­va­nje niti ni po­treb­no. Od­por­na je na niz­ke zim­ske tem­pe­ra­tu­re. V ča­su mi­ro­va­nja pre­ne­se do mi­nus 30 sto­pinj Cel­zi­ja. Čeprav pre­ži­vi zelo niz­ke tem­pe­ra­tu­re, je do­bro mla­do sa­di­ko asi­mi­ne prva leta zaš­či­ti­ti z na­rav­ni­mi ma­te­ria­li, kot so list­je, sla­ma, pra­prot idr.
Cve­ti v apri­lu, ima zelo lep, pri­vla­čen, tem­no vi­jo­ličen škr­lat­ni cvet. Sor­te asi­mi­ne, ki jih pred­stav­ljam, so cep­lje­ne, kar je izred­no po­membno, in so sa­moo­plod­ne. Za­ro­di v tret­jem letu po sa­je­nju. Po opra­ši­tvi se lah­ko iz groz­da­ste­ga soc­vet­ja raz­vi­je tudi po več plo­dov, ki so dol­gi od 7 do 15 cm, po­dob­ni so ba­na­ni ali man­gu. Te­ža plo­dov je raz­lič­na in se gib­lje od 50 do 500 g. Ko­ži­ca plo­da je trda, ze­le­na in po­sta­ne pred zo­ri­tvi­jo ru­me­na ter por­ja­vi.






Asiminina peneča torta 

Dodadki: 1 + ½ žlice želatine 
2,5 dl mrzle vode 
500 gr sladkorja – lahko tudi rjavega 
1 Espresso žličko soli 
3 stepene rumenjake 
5 dl mleka 
100 gr pirirane Asimine 
3 beljake 
250 gr sladkorja 
100 gr stepene smetane 

Najprej raztopite želatino v mrzli vodi, nato pomešajte 500 gr sladkorja, rumenjake, sol in mleko. Maso prelijete v lonec za kuhanje na pari, kuhajte na pari ob zmernem mešanju dokler se masa toliko ne zgosti, da se oprime vilice. Odstranite lonec z maso in dodajte Asiminin pire, premešajte in pustite kremo 30 minut, da se ohladi. Medtem stepete beljake in sladkor v sneg. 
Masi dodajte sneg in premešajte, sedaj maso nanesite na biskvitne podlage, z ostankom pa lepo obdelajte torto in jo po želji okrasite. Torto ponudite na popoldanskem srečanju s prijatelji ob dobri kavici. 
Dober tek. 

Ni komentarjev:

Objavite komentar